fbpx

Kako izvesti kompleksna snemanja (brez glavobolov!)

dobre-prakse

Kako izvesti kompleksna snemanja (brez glavobolov!)

dobre-prakse

Nekatera snemanja so lahko precej nezapletena – en preprost scenarij z obvladljivim številom scen, nekaj igralci in enostavno lokacijo. No, da nas ne boste narobe razumeli, tudi takšni projekti potrebujejo ustrezno načrtovanje, a običajno vseeno ne predstavljajo večjega izziva za organizacijo in izvedbo. Vendar pa so takšna snemanja tudi zelo redka in veliko bolj verjetno je, da smo postavljeni pred nalogo, ki zahteva organizacijo kompleksnega projekta v alarmantno kratkem časovnem roku. A brez skrbi, z ustreznim bojnim načrtom je vse mogoče.

 

Squareme Mesi medical devices video - director Luka Štigl with actor Scott Alexander Young in a doctor's uniform standing on set in front of the camera in a white studio

 

Nedavno smo zaključili projekt za podjetje, ki razvija medicinske naprave, in bi ga lahko označili za šolski primer kompleksnosti. Morali smo namreč posneti pet različnih scenarijev z več kot 50 scenami v samo dveh snemalnih dneh. Da pa je bil izziv še večji, so si bile scene med seboj zelo podobne in posledično nevarne, da bi jih med seboj pomešali ali kakšno celo spregledali. Vse pa smo snemali v studiu na čisti belini, kjer smo lahko le s scenografijo določali različne sobe. V nadaljevanju tako sledi nekaj naših ključnih uvidov, ki smo jih pridobili na tem projektu (in številnih drugih v preteklosti) in nam pomagajo pri izvedbi zapletenih produkcijskih projektov:

 

  1. 1. KDO DELA KAJ

 

Vsak član produkcijske ekipe bi moral točno vedeti, kaj so njegove zadolžitve in kako jih izpeljati, brez da ga mi nenehno držimo za roko. Zato vedno poskrbimo, da naloge in zadolžitve premišljeno razdelimo med vse člane ekipe že zgodaj v procesu predprodukcije, kar nam obenem prihrani tudi veliko časa in živcev kasneje na samem snemanju. Prav tako vedno poskušamo zagotoviti, da sta vsaj dve osebi v ekipi (običajno sta to producent in koordinator produkcije) zadolženi za celoten pregled nad projektom in nadzor nad njegovim potekom. Ne moremo namreč pričakovati, da si bodo vsi v vsakem trenutku zapomnili vse, pa če si to še tako želimo. A na koncu je odlična ekipa ljudi, ki deluje kot dobro naoljen stroj, tisti neprecenljivi adut, ki nam nedvomno olajša življenje.

 

Squareme Mesi medical devices video - DOP Dominik Istenič and director Luka Štigl looking at a phone on set in a white studio with dolly cart with a mounted camera in front and old medical devices in the background

 

  1. 2. NAROČNIK JE KRALJ

Naročnik ima vedno glavno besedo, saj gre konec koncev za njihov projekt. In čeprav od naročnikov ne moremo zahtevati, da vedo vse o video produkciji, je vseeno ključnega pomena, da od njih čim prej dobimo potrditev glede ključnih elementov projekta: igralcev, rekvizitov, lokacij, stajlinga ipd. Usklajenost z naročnikom že od samega začetka in razreševanje morebitnih nestrinjanj takoj, ko se pojavijo, nam omogoča, da se kasneje izognemo potencialnim zamudam na samem snemanju. Takrat si namreč res ne moremo privoščiti, da bi porabili 3 ure za razreševanje nesporazuma z naročnikom, zato je ključnega pomena, da smo glede vsega usklajeni že od samega začetka.

 

  1. 3. MANJŠE JE BOLJŠE

Scenarij(e) vedno razbijemo na manjše, obvladljive kose. In potem še na malo manjše. Za ta specifičen projekt smo jih tako razdelili glede na igralce, rekvizite in sobe, ki so potrebni za vsako sceno posebej, ter vse skupaj vnesli v eno ogromno tabelo. Ker smo imeli na voljo zelo malo časa za snemanje, smo morali natančno načrtovati in optimizirati oba snemalna dneva in pri tem nam je ta razdelava neskončno olajšala delo. Tako smo lahko glede na igralce ali sobe združili različne scene, kar nam je pomagalo prihraniti ogromno časa na snemanju, saj nam ni bilo treba nenehno prilagajati luči in seta, obenem pa smo lahko optimizirali tudi snemalne dni igralcev. Na spletu obstaja ogromno platform, ki pomagajo pri organizaciji vseh aspektov produkcije, a mi prisegamo na Studiobinder. Odlična spletna platforma za specifične potrebe filmske in video produkcije s številnimi uporabnimi orodji, kot so na primer enostavno ustvarjanje seznama kadrov, razdelave po elementih, časovnice in dispozicije, če naštejemo le nekatere. Celosten pregled vsega, kar potrebujemo za snemanje, na enem priročnem mestu je za nas ključen dejavnik, ki nam omogoča nadzor nad projektom in prepreči, da bi se karkoli izgubilo med procesom.

 

  1. 4. NAREDI NAČRT. PREVERI. NAREDI NOV NAČRT. PREVERI ŠE ENKRAT.

Z ogromno tabelo vseh elementov in seznamom kadrov v roki lahko samozavestno naredimo najpomembnejši korak v procesu izvedbe kompleksnega projekta: načrt. Za nas najbolje funkcionira, če najprej naredimo grob osnutek poteka snemanja in ga nato preverimo z ekipo. Hitro se namreč lahko zgodi, da se zmotimo pri oceni časa, ki ga bomo potrebovali za različne kadre in priprave, zato se je nujno o tem že na začetku uskladiti z ekipo. Potem lahko temu primerno prilagodimo načrt in ga seveda še enkrat temeljito preverimo. Realističen načrt snemalnega dne je naše najpomembnejše orožje, zato vedno poskrbimo, da je brez napak. Obenem tudi vedno pazimo, da sta pri snovanju in razumevanju načrta vedno vključeni vsaj dve osebi. Tako je kasneje na snemanju vedno v bližini nekdo, ki točno ve, kaj mora slediti. To se je izkazalo za posebej koristno tudi na omenjenem projektu, kjer smo morali posneti pet scenarijev s številnimi, med seboj podobnimi scenami, saj bi sicer lahko hitro prišlo do zmešnjave. Pred samim snemanjem smo tako neštetokrat preverili vse oštevilčene scene, ki jih je bilo potrebno posneti, in jih primerjali z našim urnikom snemanja. Kasneje na snemanju pa sta producent in koordinator produkcije natančno spremljala celoten seznam in sproti črtala vse posnete kadre. Stari način s papirji in barvnimi flomastri še vedno deluje (pa še se ne more pokvariti).

 

Squareme Mesi medical devices video - director Luka Štigl and production coordinator Tjaša Kocjan sitting behind a desk on set in a studio with equipment in the background

 

  1. 5. PRIPRAVE, PRIPRAVE, PRIPRAVE

Natrpan urnik zahteva dobro časovno planiranje, zato vedno izkoristimo priložnost in vnaprej pripravimo vse kar se le da. Lahko dan pred snemanjem že postavimo luči? Lahko vnaprej postavimo set in ga opremimo z rekviziti? Ali pripeljemo opremo na lokacijo? Naredimo vse, kar je možno! In kasneje smo za to vedno hvaležni, saj je vedno bolje imeti preveč časa kot premalo. Prav tako pa skušamo vnaprej predvideti tudi morebitne zaplete, ki se lahko zgodijo na snemanju, in se na njih tudi pripraviti. Na omenjenem projektu se je na primer naš prvi snemalni dan začel z manjšo zamudo, ki smo jo kasneje sicer uspeli nadoknaditi, a so zaradi tega nekateri igralci vseeno morali dlje počakati na vrsto. Ker se to kljub vsemu načrtovanju na snemanjih pogosto dogaja, smo se na to ustrezno pripravili in vsem ponudili tople rogljičke in svežo kavo. Saj veste, vsi smo manj tečni s polnimi želodci! Dan pa nam je skoraj uničila še ena nepredvidena nezgoda. Naš glavni igralec si je namreč uspel nerodno popackati svojo snežno belo zdravniško uniformo s prej omenjeno kavo. Lekcija? Na snemanjih je vedno pametno imeti rezervne kostume in rekvizite! 

 

  1. 6. VEDNO SE NEKAJ ZALOMI

Ne glede na to, kolikokrat preverimo naš časovni plan in se poskušamo pripraviti na morebitne zaplete, moramo sprejeti dejstvo, da se bodo nepričakovane stvari vseeno zgodile. Na primer igralec, ki je obtičal v prometu in zamuja na snemanje, ali tehnične težave z opremo ali karkoli drugega, ki nam poruši skrbno zastavljen urnik. O ja, vse to se nam je že zgodilo! Naj se še tako trudimo, nikoli se ne bomo mogli pripraviti na čisto vse morebitne zaplete. Zato je največ, kar lahko storimo, da to dejstvo preprosto sprejmemo in ostanemo mirni, ko se zgodi nekaj nepričakovanega. Vedno namreč obstaja rešitev in veliko lažje jo najdemo, če ne paničarimo. Mamo to! 

 

  1. 7. BREZ ZABAVE NI SMISLA

Seveda opravljamo resno in odgovorno delo, ampak smo obenem prepričani, da mora biti tudi čim bolj zabavno. Kje je sicer smisel, kajne? Zato na naših snemanjih med pripravami in odmori vedno vrtimo super glasbo, ki vse brez izjeme razvedri. In veseli ljudje delajo boljše projekte, to je znanstveno dokazano! Prav tako nikoli na nikogar ne kričimo (čeprav bi si včasih mogoče zaslužili). Povzdigovanje glasu vse le dodatno obremeni, kar res redko pomaga v že tako stresni situaciji. In kar je najpomembneje, vedno ustrezno proslavimo, ko končno zaslišimo tiste čudovite besede: snemanje zaključeno!

 

Squareme Mesi medical devices video - actor Scott Alexander Young in doctor's uniform sitting behind a desk in an office shooting notes out of a money gun on white background